Retourneren

Kan ik mijn bestelling of een deel van mijn bestelling retourneren?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt 14 dagen (na ontvangst) je pakket aan ons retourneren. Graag ontvangen wij het product onbeschadigd, ongebruikt en in de originele verpakking retour. Op het moment dat wij het pakket in goede staat hebben ontvangen, storten wij zo snel mogelijk het bedrag terug op de rekening. Wij betalen binnen 30 kalenderdagen na annulering het geldbedrag terug. Retourneren is gratis op het moment dat jouw pakket boven de €39,95 uitkomt. Mocht dit niet het geval zijn, dan worden de verzendkosten ingehouden op je terugbetaling (tenzij het om een beschadigd product gaat). Voorbeeld: De bestelling bestaat uit twee producten (1x product van €35 en 1x product van €7, dus in totaal €42). Je wil het product van €35 retourneren, waardoor de totale orderwaarde nog maar €7 is. Dit betekent dat je verzendkosten moet betalen. Dit bedrag wordt ingehouden op de terugbetaling van €35.

Mag ik mijn bestelling uitpakken en vervolgens nog retour sturen?

Natuurlijk wil je bij ontvangst van je bestelling het artikel uitpakken en beoordelen. Het is dan ook mogelijk om een uitgepakt pakket te retourneren mits het onbeschadigd en ongebruikt is en de originele verpakking intact is. Wij vragen je het artikel zo te behandelen, zodat wij hem weer kunnen verkopen. Wanneer na de retourzending blijkt dat het artikel onnodige uitpakschade heeft opgelopen, hebben wij het recht om een retour te weigeren of een waardevermindering te verrekenen over het retourbedrag.

Hoe kan ik mijn pakket retourneren met de post?

Via deze retourlink kun jij jouw bestelling aanmelden voor retour. Vervolgens volg je de volgende stappen om jouw pakket te kunnen retourneren:

  1. Klik op de retourlink
  2. Geef de reden van retournering op
  3. Download het retourlabel:
    Klik op de link om het retourlabel te downloaden. Het retourlabel kun je afdrukken met iedere standaard (laser)printer.
  4. Pakket verzendklaar maken:
    Verpak de bestelling zorgvuldig in de originele verpakking en bevestig het retourlabel zichtbaar op het pakket.
  5. Geef je pakket af bij een PostNL-locatie:
    Lever het verzendklare retourpakket in bij een PostNL-locatie bij jou in de buurt. Voor het versturen van het pakket hoef je niet meer te betalen bij het servicepunt.
    *Vraag altijd om een afgiftebewijs. Dit is het bewijs van je retourzending.

Ik heb mijn bestelling ontvangen via de eigen transportservice. Hoe kan ik deze retourneren?

Is het product dat je wilt retourneren geleverd via onze eigen bezorgservice? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice om het retourproces in gang te zetten. Dit kan via de mail: info@tuinmeubels.nl. Zodra het product is opgehaald, wordt het aankoopbedrag binnen enkele dagen via dezelfde betaalmethode teruggestort.

Kan ik mijn bestelling zelf terugbrengen naar de winkel?

Ja, dit kan! Je kunt je bestelde producten gratis retourneren door het af te geven bij onze magazijnlocatie. Het retourproces wordt door onze medewerkers op de webshopafdeling verder verwerkt. Je krijgt het aankoopbedrag dus niet direct terug, maar dit zal via dezelfde betaalmethode worden teruggestort als waarmee je hebt betaald tijdens de bestelling.

Wanneer je het product wilt ruilen, neem dan van tevoren contact met ons op, zodat wij dit voor u klaar kunnen zetten.

Adres:
De Kroonstraat 44
5048AP Tilburg

Is het retourneren van mijn pakket gratis?

Retourneren is gratis op het moment dat jouw pakket boven de €39,95 uitkomt. Mocht dit niet het geval zijn, dan worden de verzendkosten ingehouden op je terugbetaling (tenzij het om een beschadigd product gaat). Voorbeeld: De bestelling bestaat uit twee producten (1x product van €35 en 1x product van €7, dus in totaal €42). Je wil het product van €35 retourneren, waardoor de totale orderwaarde nog maar €7 is. Dit betekent dat je verzendkosten moet betalen. Dit bedrag wordt ingehouden op de terugbetaling van €35.

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Het is helaas niet mogelijk om jouw online bestelling om te ruilen. Je kunt het ontvangen product wel kosteloos retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.

Ik heb een incompleet, beschadigd of foutief artikel ontvagen. Wat moet ik nu doen?

Wij streven ernaar om bestellingen zo zorgvuldig mogelijk te verwerken en te leveren. Helaas gaat er soms iets mis. Heb je een artikel ontvangen dat beschadigd, niet compleet of niet voor jou bestemd is? Onze excuses voor het ongemak. Wij helpen je graag om de bestelling in orde te maken. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice via de mail: info@tuinmeubels.nl of telefonisch: 013-7200701.